SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Podcastový prieskum: Tri štvrtiny ľudí počúva podcasty denne, väčšinou doma

Výsledky prieskumu poslucháčov podcastov 2022.

(Zdroj: freepik.com)

Denník SME už piaty rok pripravil nereprezentatívny prieskum o poslucháčoch a poslucháčkach podcastov a ich preferenciách. Dotazník vyplnilo 3832 ľudí v období od 23. septembra do 1. októbra.

Súvisiaci článok Podcastový prieskum: Poslucháči by boli ochotní platiť si za extra obsah Čítajte 

Prvýkrát sa prieskumu zúčastnilo viac žien (51 %) ako mužov (48 %). Jedno percento respondentov uviedlo iné pohlavie. Z výsledkov prieskumu vyplýva, že typický poslucháč má od 25 do 34 rokov, má ukončený druhý stupeň vysokej školy, počúva podcasty denne, prevažne doma cez službu Spotify.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Respondenti v prieskume uviedli, že najčastejšie z produkcie denníka SME počúvajú denný podcast Dobré ráno, potom Rozhovory ZKH a satirický Piatoček, ďalej historický podcast Dejiny, Ľudskosť o mentálnom zdraví a technologický Klik.

SkryťVypnúť reklamu

Poslucháči a poslucháčky podcastov SME počúvajú najmä podcasty Denníka N, tvorbu Rádia Expres, portálu Aktuality.sk, ZAPO, ale aj podcasty Českého rozhlasu.

Stále vyhráva Spotify, počúvame najmä doma

Aj keď služba Spotify nebola primárne určená pre podcasty, respondenti nášho prieskumu používajú najmä Spotify - až 47,1 %. Apple podcasty využíva 17,2 % a Google podcasty 15,5 %. Aj globálne dáta ukazujú, že Spotify má najviac poslucháčov podcastov, ale z pohľadu množstva sa ukazujú poslucháči podcastov Apple ako najväčší konzumenti.

Pri používaní podcastovej aplikácie je pre užívateľov najdôležitejšia funkcia stiahnutie a prehratie epizódy offline, následne vytvorenie si vlastného playlistu. Možnosť zrýchľovať a spomaľovať nahrávku určili za najmenej dôležitú.

SkryťVypnúť reklamu

Z výsledkov vyplýva, že ľudia podcasty počúvajú najmä doma (78 %), potom pri chôdzi (46 %), v aute (38 %) a v MHD (33 %). Až 90 % počúva podcasty týždenne alebo častejšie, priemerne 5 podcastov.

Nové podcasty objavujú predovšetkým cez odporúčanie v inom podcaste, cez tipy od známych a cez sociálne siete. Vyše štvrtina publika hľadá nové podcasty aj pomocou rebríčkov v podcastových aplikáciách.

Platené podcasty? Nie, ak mám predplatné

Oproti minuloročnému nereprezentatívneho prieskumu sa zvýšilo percento poslucháčov, ktorí preskakujú reklamu v podcastoch - z 37 % na 43 %. Toto číslo neustále rastie, pred dvomi rokmi reklamu preskakovalo len 10 % publika. 33 % ľudí uviedlo, že im reklama v podcastoch neprekáža, 24 % prekáža.

Desatinu publika však reklama motivovala k vyhľadaniu inzerovaného produktu alebo služby a jedno percento daný produkt/službu zakúpilo.

SkryťVypnúť reklamu

Ľuďom síce reklama prekáža, no za podcasty bez inzercie je ochotných si zaplatiť len 8 % respondentov. 47 % nechce za tento benefit platiť vôbec a 45 % by ho očakávalo v rámci platby digitálneho predplatného daného média, napríklad cez predplatné SME.sk.

Poslucháči by boli ochotní zaplatiť najmä za extra epizódy len pre predplatiteľov (40 %).

Prehľad výsledkov

Podcasty denníka SME

Všetky podcasty denníka SME si môžete vypočuť na jednom mieste na podcasty.sme.sk.

Pravidelné podcasty:

Minisérie:

Partnerské podcasty:

Archív:

Ak máte záujem o reklamný spot v podcastoch alebo inú spoluprácu, napíšte na podcasty.inzercia@sme.sk, pošleme vám cenovú ponuku.

SkryťVypnúť reklamu
Čo je to podcast?

Podcast je zvukový záznam na internete, ktorý si môžete vypočuť alebo nechať stiahnuť na svoj smartfón, prípadne na iné zariadenie - princípom je neskoršie počúvanie. Podcasty často fungujú ako pravidelné relácie, ktoré vychádzajú denne alebo raz za týždeň či mesiac.

Počúvanosť všetkých podcastov SME.sk (graf) >>

Počúvanosť podcastu Dobré ráno (graf) >>

Podcasty denníka SME

Pravidelné podcasty:

Minisérie:

Partnerské podcasty:

Archív:

Máte záujem o spot v podcastoch?

Ak máte záujem o reklamný spot v podcastoch alebo inú spoluprácu, napíšte nám na podcasty.inzercia@sme.sk, pošleme vám cenovú ponuku.

Čo získate inzerciou v podcastoch >>

Podcastový klub na Facebooku
Podcastový klub na Facebooku

Diskutuje o podcastoch s ich tvorcami a ostatnými poslucháčmi vo facebookej skupine >>

Prenájom podcastového štúdia
Prenájom podcastového štúdia

Ponúkame prenájom podcastového štúdia na audio nahrávanie. Pri nahrávaní bude k dispozícii zvukový technik, ktorý podľa dohody môže audio nahrávku upraviť alebo postrihať. Viac info >>

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Týždenný podcast o novinkách z vedy.


a 3 ďalší 23 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Parlament rozhodoval medzi májovým, júnovým a septembrovým termínom.


a 3 ďalší 23 h
davka

O viere a pochybnostiach Sherlocka Holmesa.


31. jan
Logo podcastu Dobré ráno.

Je vôbec možné pospájať slovenský politický bordel?


a 2 ďalší 31. jan
SkryťZatvoriť reklamu