SME

Klik: Netflix sa s hrami tlačí do televízorov, bude konkurovať veľkým hráčom

Komentovaný prehľad technologických správ.

Načítavam... Klik 277: Netflix sa s hrami tlačí do televízorov, bude konkurovať veľkým hráčom
Počúvajte v apke SME alebo cez Toldo, Apple, Spotify a RSS.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Užitočné odkazy


Témy podcastu

  • Netflix a hry
  • Disney sa trápi so streamovaním
  • Redizajn Slacku

BONUS: Odporúčanie knihy The Everything Blueprint: The Microchip Design that Changed the Worl.


Netflix to s hrami myslí vážne

Netflix sa tlačí do hrania na televízoroch. Streamovacia služba už dlhodobo poskytuje predplatiteľom prístup k pomerne veľkej ponuke mobilných hier. Z mobilnej appky Netflixu sa zákazníci vedia prihlásiť do obchodu s aplikáciami pre iOS a či Google play, čo odomkne bezplatný prístup ku katalógu pomerne kvalitných mobilných hier.

SkryťVypnúť reklamu

Teraz sa zdá, že Netflix chce využiť ekosystém Apple aj Google aby hry dostal z mobilu na veľký televízor v obývačke. Firma vydala samostatnú aplikáciu pre iOS, ktorá z mobilu spraví virtuálny ovládač prepojený s appkou Netflixu na televízore.

Improvizovaný dotykový ovládač a ľahké prepojenie s televízorom je dôležité ako vstupný bod pre domácnosti, v ktorých sa hry takmer vôbec nehrávajú - čo je v prvej fáze hlavná cieľová skupina Netflixu. Firma tak bude môcť využiť televízne ekosystémy Applu a Googlu aby jednoduchšie hry spustila priamo na smart televízore (prípadne televíznej krabičke Apple TV).

Netflix sa zároveň pomerne vážne pozerá na systém streamovania náročnejších hier z cloudu a pochopil, že najväčšou prekážkou pre jeho cieľové publikum (občasné hráčky a hráči) nie je cena ani záujem, ale komplikovaná používateľská skúsenosť.

SkryťVypnúť reklamu

Ak chcete hrať na telke, musíte si niekde zohnať ovládať a hru komplikovane inštalovať a nemáte istotu, že bude dobre fungovať. Virtuálny ovládač a ľahké spustenie hry priamo z aplikácie Netflixu riešia dva najdôležitejšie problémy, ktoré bude občasný hráč mať. Je zvláštne, že toto pochopili skôr v Netflixe ako v Microsofte.

Pôvodná verzia tohoto textu vyšla v newslettri Herný update.

Disney opäť stratilo predplatiteľov Disney+

Spoločnosť Walt Disney Company je uprostred reštrukturalizácie, čo malo vplyv aj na nedávne kvartálne výsledky spoločnosti. Streamovacia služba Disney+ stratila takmer 12 miliónov predplatiteľov, čo je najväčší pokles v histórii služby.

Strata predplatiteľov je spôsobená najmä stratou práv na vysielanie top kriketovej ligy v Indii. Disney sa pokúša zvrátiť zlé výsledky svojho streamovacieho biznisu zvýšením cien predplatného a obmedzením zdieľania hesiel (oboje po vzore Netflixu).

SkryťVypnúť reklamu

Disney čelí v budúcnosti viacerým výzvam. Spoločnosť musí nájsť spôsob, ako zvrátiť pokles počtu predplatiteľov Disney+ a chystá osekanie svojho podnikania napríklad o televízny biznis. Musí sa tiež vyrovnať s konkurenciou od iných streamovacích služieb, ako sú Netflix a ďalšie.

Práve po posledných kvartálnych výsledkoch sa začalo hlasnejšie špekulovať, či je cieľom vytvorenia štíhlejšej spoločnosti snaha nechať sa kúpiť niekým ďalším. Už roky sa šepká, že Apple by bol prirodzeným kupujúcim.

Slack redizajnuje

Komunikačný nástroj Slack prešiel najväčším jednorázovým redizajnom od uvedenia na trh.

Prechádza klasickým produktovým cyklom všetkých pracovných nástrojov, ktoré začínajú s čistým jednoduchým dizajnom, ktorý láka nových používateľov a dá sa intuitívne pochopiť.

SkryťVypnúť reklamu

S tým ako sa nástroj rozširuje, potrebuje pokrývať čoraz viac potrieb používateľov a používateľské rozhranie sa začína komplikovať. Nakoniec prestane byť prehľadné alebo použíteľné pre bežného používateľa, a firma ho musí znova upratať.

Ak má šťastie redizajnom sa vráti na začiatok cyklu k jednoduchšej a zrozumiteľnej verzii. Ak nemá šťastie, dopadne ako Microsoft Sharepoint, ktorý sa firma pokúša upratať viac ako desaťročia a nakoniec skončí pri neprehľadnom chaose, ku ktorému potrebujete špeciálne školenie.

Slack sa teraz pokúša lepšie vstrebať veľký objem správ u jednotlivých používateľov a viac ukazovať nové funkcie, ktoré do nástroja pribudli, aby ostal konkurencieschopný voči ponuke balíkov od Micorosoftu a Googlu.

Výsledkom ale je, že pomaly vzniká klasické rozloženie komunikácie na tri panely, ktoré ponáme z takmer každého komunikačného nástroja.

SkryťVypnúť reklamu

Klik | Týždenný technologický podcast od SME

SkryťVypnúť reklamu
Čo je to podcast?

Podcast je zvukový záznam na internete, ktorý si môžete vypočuť alebo nechať stiahnuť na svoj smartfón, prípadne na iné zariadenie - princípom je neskoršie počúvanie. Podcasty často fungujú ako pravidelné relácie, ktoré vychádzajú denne alebo raz za týždeň či mesiac.

Počúvanosť všetkých podcastov SME.sk (graf) >>

Podcastové novinky a štatistiky podcastov SME >>

Podcasty denníka SME

Pravidelné podcasty:

Minisérie:

Sportnet.sk podcasty: 

Partnerské podcasty:

Archív:

Máte záujem o spot v podcastoch?

Ak máte záujem o reklamný spot v podcastoch alebo inú spoluprácu, napíšte nám na podcasty.inzercia@sme.sk, pošleme vám cenovú ponuku.

Čo získate inzerciou v podcastoch >>

Podcastový klub na Facebooku
Podcastový klub na Facebooku

Diskutuje o podcastoch s ich tvorcami a ostatnými poslucháčmi vo facebookej skupine >>

Prenájom podcastového štúdia
Prenájom podcastového štúdia

Ponúkame prenájom podcastového štúdia na audio nahrávanie. Pri nahrávaní bude k dispozícii zvukový technik, ktorý podľa dohody môže audio nahrávku upraviť alebo postrihať. Viac info >>

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Týždenný podcast o svete informačnej bezpečnosti.


a 1 ďalší 1
Dobré ráno.

Každý, kto rozmýšľa o expanzii, Slovensko obíde oblúkom.


a 1 ďalší 2

Týždenný podcast o mozgu.


a 3 ďalší
Brickmic

Nová epizóda podcastu BrickMic.


Gabriel Szöke a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu