Komentovaný prehľad technologických správ.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Užitočné odkazy
Tip zo záveru
Canva sa tlačí do firiem
Nástroj na tvorbu grafiky Canva sa pokúša preraziť vo firemnom prostredí. Canva narástla ako jednoduchý nástroj na tvorbu grafiky, ktorý dokázali používať aj bežní ľudia.
Spoliehala sa na predrobené vzory a jedoduché nstroje, ktoré umožnili ľahko vytvárať pútavé grafiky.
V princípe Canva prišla na to, ako obísť najboľavejšie body pri vytváraní grafického výstupu a uvedomila si, že môže stačiť, ak si v existujúcom dizajne bežný človek upraví texty a farby.
Podobnou filozofiou sa teraz Canva pokúša preraziť na firemnom trhu. Nástroj začína ponúkať kreatívnym tímom a zapracovala doňho nástroje, ktoré majú odstrániť boľavé body pri tvorbe grafiky vo firmách.
Jeden z nových nástrojov napríklad umožňuje vytvoriť veľké množstvo rôznych grafík, pri ktorých sa zmení len časť textu na základe tabuľky. Iný nástroj umožňuje firme vynucovať farebnosť všetkých dizajnov bez ohľadu na to, kto ich vytvára. Samozrejme, do mixu pribúdajú aj nástroje generatívnej umelej inteligencie na dotvorenie alebo skracovanie textov či úpravu obrázkov.
Canva sa pokúša stať sa doplnkovým nástrojom, ktorý vo firme nahradí napríklad nástroje od Adobe. Ak prestanú prezentovať svoje nápady korporátnym rapom, možno budú mať šancu. (Ja by som chcel viac korporátneho rapu. Pozn.: Dávid)
Únik dát z Google
Ilustračná fotka. (zdroj: Nathana Rebouças / Unsplash)Na web unikla rozsiahla technická dokumentácia Googlu, kotrá odhaľuje vnútornosti najpopulárnejšieho vyhľadávača.
Dokumenty sú určené pre zamestnancov, ktorí sa potrebujú zorientovať v tom, aké signály Google zbiera a ako ich využiť pri budovaní produktov.
Dá sa z nich odčítať napríkad to, že Google zbiera veľmi podrobné dáta o používateľoch a ich správaní.
Z uniknutých dáta nie je možné zrekonšturovať algoritmus, ktorým Google zoraďuje výsledky, no ponúka určitý vhľad do toho, ako firma rozmýšľa.
Pravdepodobne nás čakajú týždne experimentovania, počas ktorých sa SEO analytici budú snažiť overiť, ktoré z uniknutých parametrov majú najväčšiu váhu.
Musk sa znova háda
Začiatok hádky medzi Muskom a LeCunom. (zdroj: Twitter) Elon Musk sa dostal do nečakanej Twitter hádky s hlavným AI vedcom spoločnosti Meta, Yannom LeCunom. LeCun kritizoval Muskovo správanie na sociálnych sieťach a jeho šírenie konšpiračných teórií.
LeCun spomenul Muskove tvrdenia, ako napríklad, že AI povedie k vyhynutiu ľudstva a že práca xAI bude vyriešená budúci rok.
Hoci LeCun obdivuje Muskove úspechy v automobilovom, leteckom a obnoviteľnom energetickom sektore, nesúhlasí s jeho kontroverznou politikou.
Musk obvinil LeCuna z toho, že len slepo nasleduje príkazy a spochybnil jeho nedávne vedecké príspevky.
LeCun ako odpoveď zdieľal odkaz na svoju stránku Google Scholar, kde má od začiatku roku 2022 viac ako 80 zverejnených štúdií. Musk to odmietol ako bezvýznamné a naznačil, že LeCun "mäkne".
Yann LeCun je uznávaný vedec. Získal Turingovu cenu za rok 2018 spolu s Yoshuom Bengiom a Geoffrey Hintonom za ich prácu v oblasti deep learning. Títo traja sa niekedy označujú ako „krstní otcovia umelej inteligencie“.
Hádka sa vyostrila, keď Musk zaútočil na produkty a služby spoločnosti Meta, vrátane WhatsAppu, ktorý obvinil z exportu používateľských dát každú noc. Vedúci WhatsAppu tieto obvinenia odmietol a zdôraznil záväzok spoločnosti k bezpečnosti.
Medzičasom zverejnil denník Wall Street Journal reportáž o komunikácii medzi Muskom a Donaldom Trump, v ktorej tvrdí, že mu Trump ponúka miesto vo svojej vláde, ak sa stane prezidentom.
Mali by médiá uzatvárať zmluvy s OpenAI?
Logo OpenAI sa zobrazuje na mobilnom telefóne pred obrazovkou počítača zobrazujúcou výstup z ChatGPT. (zdroj: TASR/AP)OpenAI uzavrela licenčné dohody s The Atlantic a Vox Media na použitie ich obsahu na tréning AI modelov a zobrazenie v rámci ChatGPT.
Tieto dohody majú za cieľ predchádzať žalobám za porušenie autorských práv a zabezpečiť správne pripisovanie obsahu.
Niekoľko dní predtým zverejnila Jessica Lessin komentár, v ktorom varovala pred podobnými spoluprácami.
Prirovnala ich k tomu, keď vydavatelia dostávali peniaze od veľkých tech firiem, aby natáčali videá naživo napríklad na Facebook. Namiesto toho mohli investovať do tvorby kvalitného obsahu, ktorí si čitatelia budú ochotní predplatiť.
Paradoxne, Lessin zverejnila komentár na The Atlantic.
Ak vás baví čítať tento newsletter, skúste aj ďalšie
☀️ Ranný brífing SME, denný prehľad správ. Odoberať >
✍️ Výber šéfredaktorky Beaty Balogovej. Odoberať >
🗞️ Kontext Jakuba Fila o aktuálnom dianí. Odoberať >
Celá ponuka newslettrov SME
Správičky
Google cez týždeň vysvetľoval, ako sa ako odpoveď od AI vo vyhľadávaní objavilo, že ľudia by mali zjesť jeden kameň denne. (9to5Google)
Apple plánuje prepracovať Siri pomocou pokročilejšej AI. Tento krok by mal Siri po prvýkrát umožniť prevziať kontrolu nad všetkými funkciami v aplikáciách. (Bloomberg)
Značka modulárnych laptopov Framework predstavila novinky. Používatelia si môžu kúpiť a pridať ako komponent 120Hz obrazovku s lepšou webkamerou aj nový čip. (The Verge)