Slovenské podcasty majú oficiálne meranie. Združenie IAB Slovakia zverejnilo prvé výsledky počúvanosti podcastov na našom trhu.
Počúvanosť podcastov na Slovensku rastie: prieskum výskumnej agentúry Go4Insight ukazuje, že podcasty počúva na týždennej báze až 1,2 milióna poslucháčov, teda 34 percent online populácie.
Najpočúvanejším slovenským podcastom sa v máji stal spravodajsko-publicistický podcast Dobré ráno s takmer 1 825 000 vypočutiami.
Moderujú ho Eva Frantová, Jana Maťková, Tomáš Prokopčák a Zuzana Kovačič Hanzelová a vychádza každý pracovný deň a v sobotu. Moderátori v ňom pravidelne vítajú ako respondentov redaktorov denníka SME, ale aj externých hostí a odborníkov na aktuálne spoločenské témy.
Sobotné vydanie Dobrého rána má viac komentatívnu formu a Zuzana Kovačič Hanzelová sa v ňom rozpráva so zástupcom šéfredaktorky Jakubom Filom nielen o domácej politickej scéne.

„Podcast Dobré ráno pôvodne vznikol ako experiment s nejasnou budúcnosťou. O to fascinujúcejšie je, že aj po siedmich rokoch, ktoré bude oslavovať na jeseň tohto roka, je stále najpočúvanejším podcastom na Slovensku,“ hovorí Jana Maťková, vedúca podcastovej a video produkcie SME.
„Veľmi si vážime priazeň poslucháčok a poslucháčov, ich spätná väzba nás motivuje zlepšovať sa a prinášať stále nové a zaujímavé témy.“
Najpočúvanejšia epizóda Dobrého rána mala v máji takmer 195-tisíc vypočutí. Tomáš Prokopčák sa v nej rozprával so šéfredaktorkou denníka SME Beatou Balogovou o atentáte na premiéra Roberta Fica.
Podporte Dobré ráno a extra obsah podcastov SME
Dobré ráno rovnako ako ostatné podcasty SME môžu jeho poslucháči a poslucháčky podporiť na podcastovej platforme Toldo.
Okrem podpory jednotlivých podcastov a prístupu k extra epizódam a obsahu si môžete na Tolde zakúpiť aj prístup k celému audiobalíku SME.
Suma poputuje priamo na podporu podcasterov a na podocastový produkčný tím, ktorý stojí za ich vznikom.
Okrem počúvania na Tolde môžete Dobré ráno počúvať v akejkoľvek podcastovej a hudobnej aplikácii, na webe SME.sk či na YouTube SME.
Inzerujte reklamu v podcastoch SME
Prieskum IAB tiež ukazuje, že v roku 2023 preinvestovali len na Slovensku do digitálnej audio reklamy 2,3 mil. eur, čo je medziročný nárast o 38 percent.
Klienti SME pravidelne uverejňujú reklamu v našich podcastoch s garanciou počtu vypočutí.
Pokiaľ zvažujete využiť takýto audio reklamný formát, obráťte sa na naše obchodné oddelenie. Napíšte nám e-mail na internet@petitpress.sk. Radi vám zodpovieme prípadné otázky a dohodneme si s vami podmienky inzercie.
Prieskum počúvanosti podcastov
V prvom nahlasovaní poskytli údaje o podcastoch okrem vydavateľstva Petit Press, pod ktoré patria aj podcasty SME, aj Bauer Media Slovakia, M Kreo, N Press, Refresher a StartitUp.
Záujem o nahlasovanie údajov prejavili aj ďalšie spoločnosti. Údaje sa budú monitorovať a uverejňovať každý mesiac.
Viac o výsledkoch a o deklaratívnom spôsobe merania dát sa dočítate v prieskume IAB Slovakia.