SME

David Gavaľa: Začali sme s jedným zájazdom do Paríža, dnes máme 200-tisíc klientov

Do 10 rokov plánujú byť najväčšou CK.

David Gavaľa a Daniela Marušková v podcaste Biznislab.David Gavaľa a Daniela Marušková v podcaste Biznislab.
Načítavam... David Gavaľa: Začali sme s jedným zájazdom do Paríža, dnes máme 200-tisíc klientov
Počúvajte v aplikácii SME alebo cez Toldo, Apple, Spotify a RSS.

Keď v roku 2013 manželia Gavaľovci založili CK DAKA, trh už desiatky rokov ovládali veľké cestovné kancelárie. Napriek tomu sa rozhodli ísť vlastnou cestou a ponúkať dostupné zájazdy pre slovenských cestovateľov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začali s jediným autobusovým výletom do Paríža, dnes prepravujú desaťtisíce klientov ročne. Ako sa im podarilo preraziť v jednom z najkonkurenčnejších odvetví? A aké sú ich plány do budúcnosti?

Od zľavového portálu k vlastnej cestovnej kancelárii

Príbeh CK DAKA sa začal v období, keď zľavové portály zažívali svoj najväčší boom. Gavaľovci viedli portál MoreZliav, kde ponúkali zájazdy iných cestovných kancelárií. No keď sa trh začal meniť a ich partneri prestávali byť spoľahliví, rozhodli sa konať.

SkryťVypnúť reklamu

„Jedného dňa sme si povedali – prečo nepredávať vlastné zájazdy? A tak sme vytvorili našu prvú ponuku: päťdňový autobusový zájazd do Paríža. A vypredali sme ho,“ spomína David Gavaľa, CEO CK DAKA.

Tento krok odštartoval cestu kancelárie, ktorá dnes patrí medzi lídrov v dostupných cestovných zájazdoch.

Z obývačky k flotile 35 autobusov

Začínali doslova z obývačky, no zásadný zlom nastal, keď sa rozhodli investovať do vlastného autobusu. Dovtedy spolupracovali s externými dopravcami, no aby mohli lepšie kontrolovať kvalitu služieb, rozhodli sa pre vlastnú dopravu.

Nebolo to jednoduché rozhodnutie – v tom čase stál nový autobus približne 250 000 eur, dnes sa cena pohybuje okolo 350 000 eur a za poschodový model dokonca až 550 000 eur.

Napriek veľkému riziku sa im táto investícia vyplatila. Dnes CK DAKA disponuje flotilou 35 moderných autobusov a neustále investuje do najnovších modelov, aby svojim klientom prinášala maximálny komfort a spoľahlivé cestovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Krízové časy ako príležitosť

Podnikanie v cestovnom ruchu prináša mnohé nepredvídateľné výzvy, no tou najväčšou bola pandémia covidu-19, ktorá v roku 2020 na dlhé mesiace ochromila celý cestovný ruch. CK DAKA sa však nevzdala. Pustili sa do výroby rúšok a neskôr začali prevádzkovať mobilné odberové miesta v zaparkovaných autobusoch.

„Stali sme sa cestovkou, ktorá šila rúška a testovala Slovensko. Možno to neznie ako travel biznis, ale pomohlo nám to udržať firmu a neprepustiť ani jedného človeka,“ spomína Gavaľa.

Nie všetky rozhodnutia však boli správne. „Neskoro som zastavil výrobu rúšok. Dnes ich máme na sklade 150 000 kusov a nevieme, čo s nimi. Podobne to bolo aj s testami – nakúpili sme ich príliš veľa.“

Ako riadiť firmu so 180 zamestnancami?

S rýchlym rastom prichádzajú aj nové výzvy. Ako efektívne koordinovať tím 180 zamestnancov, 12 pobočiek a stále rastúci počet zájazdov? CK DAKA preto zaviedla systém EOS (Entrepreneurial Operating System), ktorý priniesol do firmy jasnú štruktúru a efektívne riadenie.

SkryťVypnúť reklamu

„Konečne máme pravidelné porady, jasne nastavené zodpovednosti a dlhodobé ciele. Vieme, kam ideme, a každý vo firme má jasnú víziu, ako sa tam spoločne dostaneme,“ vysvetľuje Gavaľa.

Firma si stanovila ambiciózny cieľ: do roku 2033 sa stať najväčšou cestovnou kanceláriou na Slovensku v počte prepravených klientov.

Čo odlišuje CK DAKA od konkurencie?

Za úspechom CK DAKA a takmer 200 000 spokojných klientov stojí kombinácia kvalitných sprievodcov, moderných autobusov a silnej komunity verných cestovateľov.

Skúsení sprievodcovia prechádzajú prísnym výberom, aby zabezpečili vysokú úroveň služieb, zatiaľ čo komfortné autobusy s Wi-Fi, klimatizáciou a welcome drinkom zaručujú pohodlné cestovanie.

Dôležitou súčasťou CK DAKA je aj aktívna facebooková skupina „BaDAKAtelia“, kde si klienti vymieňajú skúsenosti a rady. Práve pre zážitky a kvalitu služieb sa k nim zákazníci stále vracajú.

SkryťVypnúť reklamu

„Máme klientov, ktorí s nami cestovali už viac než 36-krát,“ hovorí David Gavaľa.

Budúcnosť a expanzia CK DAKA

CK DAKA má ambiciózny plán – stať sa najväčšou cestovnou kanceláriou na Slovensku podľa počtu prepravených klientov. Kým doteraz sa zameriavali najmä na autobusové zájazdy, čoraz viac rozširujú svoju ponuku aj o letecké dovolenky do destinácií ako Turecko, Bulharsko či Taliansko.

Napriek úspešnému rastu vidia stále nové príležitosti, najmä v segmente B2B. „Máme voľné kapacity a hľadáme firmy, ktoré potrebujú dopravu alebo zájazdy na mieru,“ vysvetľuje David Gavaľa.

Kancelária tak plánuje nielen pokračovať v rozširovaní svojich služieb, ale aj posilniť spoluprácu s firemnými zákazníkmi.

Odporúčania Davida Gavaľu pre podnikateľov

  • Networking a podnikateľské komunity – Odporúča členstvo v skupinách ako Do Naha alebo BNI Select pre networking a vzdelávanie.
  • Praktické vzdelávanie – Štúdium MBA a neustále sledovanie trendov.
  • Skúsenosti v praxi – „Najviac ma posúvajú reálne situácie a vlastné chyby. Každý problém je len ďalšia príležitosť na zlepšenie.“

Príbeh CK DAKA ukazuje, že odhodlanie, flexibilita a rýchle reakcie na výzvy dokážu vytvoriť úspešnú značku aj v konkurenčnom prostredí. Ich cesta z obývačky k miliónovej firme je dôkazom, že aj v malom Slovensku je priestor na veľký úspech.

SkryťVypnúť reklamu

Podcast Biznislab a tento rozhovor vznikol v spolupráci s one-stop shop agentúrou ui42 a denníka SME.

Podcasty denníka SME

Všetky podcasty denníka SME si môžete vypočuť na jednom mieste na podcasty.sme.sk.

Pravidelné podcasty:

Minisérie:

Sportnet.sk podcasty: 

Partnerské podcasty:

Archív:

Ak máte záujem o reklamný spot v podcastoch alebo inú spoluprácu, napíšte na podcasty.inzercia@sme.sk, pošleme vám cenovú ponuku.

SkryťVypnúť reklamu
Čo je to podcast?

Podcast je zvukový záznam na internete, ktorý si môžete vypočuť alebo nechať stiahnuť na svoj smartfón, prípadne na iné zariadenie - princípom je neskoršie počúvanie. Podcasty často fungujú ako pravidelné relácie, ktoré vychádzajú denne alebo raz za týždeň či mesiac.

Počúvanosť všetkých podcastov SME.sk (graf) >>

Podcastové novinky a štatistiky podcastov SME >>

Podcasty denníka SME

Pravidelné podcasty:

Minisérie:

Sportnet.sk podcasty: 

Partnerské podcasty:

Archív:

Máte záujem o spot v podcastoch?

Ak máte záujem o reklamný spot v podcastoch alebo inú spoluprácu, napíšte nám na podcasty.inzercia@sme.sk, pošleme vám cenovú ponuku.

Čo získate inzerciou v podcastoch >>

Podcastový klub na Facebooku
Podcastový klub na Facebooku

Diskutuje o podcastoch s ich tvorcami a ostatnými poslucháčmi vo facebookej skupine >>

Prenájom podcastového štúdia
Prenájom podcastového štúdia

Ponúkame prenájom podcastového štúdia na audio nahrávanie. Pri nahrávaní bude k dispozícii zvukový technik, ktorý podľa dohody môže audio nahrávku upraviť alebo postrihať. Viac info >>

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vypočujte si nový diel satirického podcastu.


a 3 ďalší

Koalícia funguje. No už od utorka sem-tam zaznie rušivý tón.


a 1 ďalší 2

Dostupnosť bývania sa v poslednom čase mierne zhoršuje.


a 2 ďalší 2
Dobré ráno.

Kroky súčasnej vlády sťažujú odhaľovanie korupčných káuz.


a 2 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu