SME

Biznislab s Naďou Kacera z Levosphere: Prestaňte predávať produkty a začnite predávať príležitosti

Brand Momentum: Príležitosť, ktorá predáva značku.

BiznislabBiznislab
Načítavam... Biznislab s Naďou Kacera z Levosphere: Prestaňte predávať produkty a začnite predávať príležitosti
Počúvajte v aplikácii SME alebo cez Toldo, Apple, Spotify a RSS.

Ako si vybudovať značku, ktorá zákazníkovi napadne ako prvá?

V najnovšej epizóde podcastu Biznislab, ktorý sa točil naživo na konferencii Lepšia konferencia, bola hosťom Naďa Kacera, spoluzakladateľka a strategička zo spoločnosti Levosphere. Spolu s Danielou Maruškovou sa ponorili do témy, ktorá je aktuálna nielen pre veľké značky, ale aj pre malé firmy či e-shopy – Brand Momentum.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Značka, ktorá nekomunikuje správne, sa v hlavách zákazníkov jednoducho neudrží. A naopak – značka, ktorá si správne uchytí príležitosť, sa im tam usadí aj na dlhé roky. Práve to je princíp Brand Momentum: nájsť situácie a príležitosti, v ktorých si zákazník spontánne spomenie na vašu značku.

SkryťVypnúť reklamu

Čo je vlastne Brand Momentum?

Ide o prístup k budovaniu značky cez tzv. príležitosti – konkrétne situácie alebo momenty v živote zákazníka, pri ktorých si na značku spomenie. Môže to byť hlad (ako v prípade Snickers), oslava s rodinou (Coca-Cola) alebo potreba rýchleho nákupu (Alza). Brand Momentum je spôsob, ako vytvoriť mentálnu dostupnosť značky a zabezpečiť si, že keď príde ten správny okamih, zákazník siahne po vás.

Mýty o positioningu a prečo nestačí claim


Naďa vysvetľuje rozdiel medzi positioningom, claimom a brand momentum. Kým positioning hovorí, čo chce značka komunikovať, brand momentum odpovedá na otázku, v akých situáciách má značka zákazníkovi napadnúť. A claim? Ten môže pomôcť, no sám o sebe nestačí – dôležité je, aby značka skutočne žila svoje momentum a bola v ňom konzistentná.

SkryťVypnúť reklamu

Pre koho je Brand Momentum?

Tento prístup je mimoriadne užitočný pre značky so širokým portfóliom, ktoré potrebujú nájsť svoje miesto na trhu. No ako Naďa dodáva – každý brand si vie nájsť príležitosť, ktorú si môže privlastniť. A ak sa to podarí, získa výhodu, ktorú mu konkurencia len tak nevezme.

Podcast Biznislab a tento rozhovor vznikol v spolupráci s digitálnej marketingovej agentúry ui42. a denníka SME.

SkryťVypnúť reklamu
Čo je to podcast?

Podcast je zvukový záznam na internete, ktorý si môžete vypočuť alebo nechať stiahnuť na svoj smartfón, prípadne na iné zariadenie - princípom je neskoršie počúvanie. Podcasty často fungujú ako pravidelné relácie, ktoré vychádzajú denne alebo raz za týždeň či mesiac.

Počúvanosť všetkých podcastov SME.sk (graf) >>

Podcastové novinky a štatistiky podcastov SME >>

Podcasty denníka SME

Pravidelné podcasty:

Minisérie:

Sportnet.sk podcasty: 

Partnerské podcasty:

Archív:

Máte záujem o spot v podcastoch?

Ak máte záujem o reklamný spot v podcastoch alebo inú spoluprácu, napíšte nám na podcasty.inzercia@sme.sk, pošleme vám cenovú ponuku.

Čo získate inzerciou v podcastoch >>

Podcastový klub na Facebooku
Podcastový klub na Facebooku

Diskutuje o podcastoch s ich tvorcami a ostatnými poslucháčmi vo facebookej skupine >>

Prenájom podcastového štúdia
Prenájom podcastového štúdia

Ponúkame prenájom podcastového štúdia na audio nahrávanie. Pri nahrávaní bude k dispozícii zvukový technik, ktorý podľa dohody môže audio nahrávku upraviť alebo postrihať. Viac info >>

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Biznislab

Brand Momentum: Príležitosť, ktorá predáva značku.


Daniela Marušková a 1 ďalší
Vedátorský podcast.

Čo by sa stalo, keby sa Last of Us stalo realitou?


a 1 ďalší

Pozreli sme sa na najčastejšie mýty o detskom mozgu.


a 3 ďalší

Hosťom Vizity bol Marian Tar.


a 2 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu