Zakladateľ a promotér festivalu Pohoda na otázku, či je možné z festivalu urobiť štandardnú firmu s pozitívnymi ekonomickými výsledkami, odpovedá. „Áno, často sme stáli pred touto otázkou, ale už dávno sme sa rozhodli, že Pohodu takto budovať nebudeme.“
Festival tento rok otvorí svoje brány už po 28-krát a napriek tomu, že ho väčšina návštevníkov vníma najmä posledné týždne pred letom, keď festivalu stúpa marketingová komunikácia aj mediálne výstupy, festival celoročne tvorí 12-členný tím.
Preto sa v tomto diele podcastu Biznislab Daniela Marušková rozprávala s Michalom Kaščákom aj trochu inak – z pohľadu organizácie, financií, strategických rozhodnutí, investora aj prekonaných ťažkých časoch, počas ktorých festival zasiahla pandémia či búrka, ktorá predčasne ukončila ročník 2024.
Na jednej strane stoja biznisové príležitosti, ktoré by ekonomickú situáciu výrazne vylepšili, napríklad predaj tvrdého alkoholu, zákaz vlastných nápojov a jedál, nestropovanie cien gastra či oddelené VIP zóny, na strane druhej stoja hodnoty, vďaka ktorým sa každoročne na festival vracia približne polovica verných návštevníkov a ktoré, naopak, návštevníkov spájajú.
Ako sa tímu podarilo vytvoriť značku, ktorej návštevníci veria natoľko, že si kúpia vstupenku bez toho, aby poznali line-up? Čo považuje za najdôležitejšie aspekty a hodnoty Pohoda festivalu? A čo za najväčší záväzok voči návštevníkom?
Ak sa zaujímate o stratégiu budovania značky, ktorej ľudia veria tak ako festivalu Pohoda, tento diel si nenechajte ujsť. Michal Kaščák úprimne a otvorene rozprával o krehkom pozadí budovania festivalu. Podcast Biznislab vzniká v spolupráci Denníka SME a digitálnej marketingovej agentúry ui42.
Podcasty denníka SME
Všetky podcasty denníka SME si môžete vypočuť na jednom mieste na podcasty.sme.sk.
Pravidelné podcasty:
- Dobré ráno - denný spravodajský podcast
- Piatoček - satirický podcast
- Rozhovory ZKH - diskusná relácia
- Ľudskosť - podcast o mentálnom zdraví
- Dejiny - týždenný historický podcast
- Klik - týždenný technologický podcast
- Index - týždenný ekonomický podcast
- Vertigo - podcast o filmoch a seriáloch
- Zoom - týždenný vedecký podcast
- Tech_FM - týždenný vedecko-populárny podcast
- Vizita - týždenný podcast o zdraví
- Rutina - podcast o kráse a starostlivosti o telo
- Disinfo Report - podcast o dezinformáciách
- SME výber (Na Slovensku aj po anglicky, Teplá vlna, Ľudia píšu Tisovi, Ako šafránu)
Minisérie:
- TransFér - podcast o transrodových ľuďoch
- My sa vám ozveme - podcast o znevýhodnených na trhu práce
- Odsúdení na neúspech - podcast o vylúčených komunitách
- Gyncast - podcast o gynekologických a pôrodníckych témach
- Klímapodcast - o klimatickej kríze
- ZAŽI_SK - cestovateľský podcast
- Medzi nami
- Odkrývanie - podcast Dokumentačného strediska holokaustu
Sportnet.sk podcasty:
- Sportnet podcast - denný podcast portálu Sportnet.sk
- Oh my Hockey! - týždenný podcast o NHL
- Vykroč - rozhovory so športovými osobnosťami
- Spoza piva - týždenný podcast o futbale
- Futbalová neštandardka - mudrovačky o futbale
- Lexikón športu - športové zaujímavosti a fakty z histórie
Partnerské podcasty:
- Všesvet - cestovateľský podcast
- Vedátorský podcast
- Pravidelná dávka - vzdelávací podcast
- Ulica nie je domov - podcast organizácie Depaul
- Svet medzi riadkami - podcast organizácie Človek v ohrození
- Knižná revue - podcast Slovenského literárneho centra
- Neumlčaní - podcast Úradu na ochranu oznamovateľov
- Vedecký podcast SAV - podcast Slovenskej akadémie vied
- SND – Sme Národné - podcast národného divadla
- Kvantum ideí - veda a filozofia
- Zblízka - podcast Slovenskej filmovej a televíznej akadémie
Archív:
- Mimóza - víkendový podcast
- Rozprávky SME (číta Robo Roth)
- Dobrú chuť - podcast o jedle a varení
- Bezpečne SK - diskusná relácia o obrane a bezpečnosti
- Za volantom
- Modrá vlna - podcast o EÚ (web podcastu)
Ak máte záujem o reklamný spot v podcastoch alebo inú spoluprácu, napíšte na podcasty.inzercia@sme.sk, pošleme vám cenovú ponuku.