„Ak nič neskúsiš, nič nepokazíš. Ale ani nič nezískaš,“ hovorí Martin Guniš, konateľ spoločnosti GreenPharm a finalista EY Podnikateľ roka 2024.
Hoci GreenPharm odštartoval predajom kolagénu, dnes má v portfóliu širokú škálu produktov – vitamíny, extrakty. Ale produkty sú len časť príbehu. Guniš v podcaste hovorí aj o dôležitosti správnych ľudí vo firme. "Chcem, aby ľudia u nás nerobili len preto, že majú výplatu. Chcem, aby rozumeli, prečo niečo robíme. Aby to dávalo zmysel im aj zákazníkom."
Guniš dostal prvú zákazku od otcovej firmy a prvé balíky zákazníkov odosielal a balil doslova s pomocou mamy. Časom však takáto výpomoc nestačila, záujem zo zahraničia bol oveľa vyšší, ako sa čakalo.
„Odpovedal som každému zákazníkovi. Písali mi, aké majú problémy, a ja som sa snažil poradiť,“ spomína. Práve v osobnom prístupe vidí kľúč k rastu značky.
Dnes GreenPharm zamestnáva vyše 120 ľudí. Firma podľa neho nemá byť len o raste, ale najmä o kultúre. „Takáto kultúra sa nedá merať. Musíš ľudí nakaziť,“ hovorí.
Podcast Prečo práve oni? a tento článok vám prináša spoločnosť EY.
Pravidlá spolupráce medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť v tomto odkaze.