SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Podcast Dobré ráno má 20-tisíc denných poslucháčov

Denne počúva podcasty viac ako 20-tisíc poslucháčov.

Podcasty počúva väčšina poslucháčov cez smartfón a slúchadlá.Podcasty počúva väčšina poslucháčov cez smartfón a slúchadlá. (Zdroj: Pixabay)

BRATISLAVA. Podcasty denníka SME počúva stále viac ľudí, v marci to bolo viac ako 70-tisíc unikátnych poslucháčov, ktorí si pustili jednotlivé diely takmer 800-tisíc krát.

Počúvanosť stúpa aj iným slovenským podcastom a rastie aj počet podcastov, ktoré produkujú slovenskí tvorcovia.

Ak sa vám graf nezobrazuje, kliknite sem.

Dobré ráno je najpočúvanejším podcastom s denným priemerom 20-tisíc poslucháčov

Dobré ráno si naďalej drží pozíciu najpočúvanejšieho slovenského podcastu. V marci prekročil denný podcast denníka SME pol milióna (566 128) prehratí, s priemerom 18,5-tisíc na jednu epizódu vrátane šiestich špeciálnych vydaní.

Skryť Vypnúť reklamu

Počas všedných dní, keď Dobré ráno vychádza, počúvalo v marci jednotlivé diely necelých 20-tisíc poslucháčov denne.

Priemerná dĺžka jedného dielu bola 19 minút, rovnako ako vo februári. Podľa štatistických údajov z Apple podcastov až 91 percent poslucháčov dopočúva každý diel podcastu.

V marci počúvali poslucháči Dobré ráno najmä cez audio prehrávač na webe SME.sk.

Počúvanosť cez platformy rastie s počtom ľudí, ktorí počúvajú, avšak podiel sa oproti minulému mesiacu nezmenil. Cez Apple podcasty počúva podcast 40 percent poslucháčov a prostredníctvom služby Spotify je to 12 percent.

Poslucháčov zaujímajú aj technologické správy a história

Po podcaste Dobré ráno sú medzi poslucháčmi najobľúbenejšie podcasty Klik a Dejiny.

Týždenný technologický podcast Klik s komentovaným prehľadom správ o internetových gigantoch, sociálnych sieťach a médiách počúvalo priemerne 6400 poslucháčov.

Skryť Vypnúť reklamu

Historický podcast Dejiny s moderátorom Jaroslavom Valentom, ktorý pripravuje denníka SME v spolupráci s magazínom Historická revue, si každú nedeľu pustilo priemerne 5700 poslucháčov.

Technologicko-vedecký podcast Tech_FM pripravovaný v spolupráci s Rádiom_FM priemerne počúvalo 5500 poslucháčov.

Ak sa vám graf nezobrazuje, kliknite sem.

Prečo chce každý robiť podcasty?

Magazín Bloomberg Businessweek sa v rozsiahlom texte o podcastoch a ich vzostupe venuje aj ekonomickej stránke.

Bloomberg vysvetľuje, že reklama je hlavným zdrojom zisku v podcastovom priemysle, ale veľkí zadávatelia sa do inzerovania nezapojili pre nedostatočnú automatizáciu a málo údajov o poslucháčoch.

Ben Thompson, ktorý píše blog Stratechery, pripomína, že podobný problém mal na začiatku internet - inzerenti dávali neúmerne viac peňazí do reklamy v teelvízií, rádiách a novinách, pritom ľudia trávili viac času na internete.

Skryť Vypnúť reklamu

Napriek tomu začínajú podcasty produkovať ďalšie a ďalšie médiá a veľké spoločnosti zakladajú namiesto firemných blogov firemné podcasty.

Poslucháči sú totiž najmä mladí ľudia, ktorí sú žánru veľmi oddaní.

Skryť Vypnúť reklamu
Čo je to podcast?

Podcast je zvukový záznam na internete, ktorý si môžete vypočuť alebo nechať stiahnuť na svoj smartfón, prípadne na iné zariadenie - princípom je neskoršie počúvanie. Podcasty často fungujú ako pravidelné relácie, ktoré vychádzajú denne alebo raz za týždeň či mesiac.

Slovenské podcasty - aktualizovaný rebríček >>

Počúvanosť všetkých podcastov SME.sk (graf) >>

Počúvanosť podcastu Dobré ráno (graf) >>

Máte záujem o spot v podcastoch?

Ak máte záujem o reklamný spot v podcastoch alebo inú spoluprácu, napíšte nám na podcasty.inzercia@sme.sk, pošleme vám cenovú ponuku.

Čo získate inzerciou v podcastoch >>

Podcastový klub na Facebooku
Podcastový klub na Facebooku

Diskutuje o podcastoch s ich tvorcami a ostatnými poslucháčmi vo facebookej skupine >>

Prenájom podcastového štúdia
Prenájom podcastového štúdia

Ponúkame prenájom podcastového štúdia na audio nahrávanie. Pri nahrávaní bude k dispozícii zvukový technik, ktorý podľa dohody môže audio nahrávku upraviť alebo postrihať. Viac info >>

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: TECH_FM

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico spojil Norberta Bödöra s Bonulom, predtým hovoril inak

Zákazky od Bonulu Smer nechce prezradiť.

Na fotografii (zľava) sú bývalý zamestnanec Bonulu Peter Brath; profesionálny zápasník Attila Végh; Matúš Mečár, ktorý bol odsúdený za vydieranie; nitriansky podnikateľ Norbert Bödör; podnikateľ a manažér zápasníkov Eduard Gerek a zástupca riaditeľa Národnej jednotky finančnej polície NAKA Milan Mihálik.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako Ficovi pes zožral domácu úlohu

Súčasťou pôvabu dobrej výhovorky je, že jej očividná lož skôr pobaví, ako urazí.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.
Kathy Bates dostala za úlohu sadistickej fanúšičky Annie Wilkesovej Oscara.
Cynická obluda

Pacient Kollár prepustený

Kollár prišiel k úrazu vďaka papalášskym manierom a v nemocnici v nich pokračoval. Kto by to tušil?!

Neprehliadnite tiež

Dobré ráno

Dobré ráno: Ruskovi za objednávku vraždy spoločníčky hrozí doživotie

Pojednávanie je odročené na február.

Podcast Dejiny

Od utópie ku katastrofe. Ako sa Čína vyrovnáva s odkazom Mao Ce-tunga

Mao je v Číne dodnes všadeprítomný.

Podcast Dejiny.
Podcast Mimóza

Mimóza: Škótske ženy, tie sa majú, poézia je opäť cool a večné manželstvo

Janka Kovalčiková a Lenka Libjaková aj podpore pre ľudi bez domova.

Mimóza - víkendový podcast, ktorý pripravujú herečka činohry SND Janka Kovalčíková a herečka divadla Stoka a DPM Lenka Libjaková.
Podcast Klik

Klik: Vianoce 2020, toto sú naše tipy na technologické darčeky

Sprievodca nakupovaním technologických darčekov.

Podcast Klik.